css - 'Max' Responsive Breakpoints in em -


i'm working on responsive site using media queries in em, based around bootstrap 3, using sass.

the 'max' breakpoints set on basis of browser baseline of 16px. understand media queries based of browser's base font size independent of base font size set on document. i've found articles explaining this, recommending em 'min' breakpoints can't find mention 'max'.

is there best practice setting max breakpoints take account scenario browser's baseline isn't 16px?

i'm using following:

$screen-xs:                  30em !default; $screen-xs-min:              $screen-xs !default; $screen-phone:               $screen-xs-min !default;  $screen-sm:                  48em !default; $screen-sm-min:              $screen-sm !default; $screen-tablet:              $screen-sm-min !default;  $screen-md:                  62em !default; $screen-md-min:              $screen-md !default; $screen-desktop:             $screen-md-min !default;  $screen-lg:                  75em !default; $screen-lg-min:              $screen-lg !default; $screen-lg-desktop:          $screen-lg-min !default;  $screen-xs-max:              ($screen-sm-min - (1 / 16)) !default; $screen-sm-max:              ($screen-md-min - (1 / 16)) !default; $screen-md-max:              ($screen-lg-min - (1 / 16)) !default; 

this fine assuming browser's base font size 16px $screen-**-max no longer valid if browser's base font size other 16px.

i not sure how actual viewport root em size in pixels using css, , neither great frontend. here's try:

$em-base:           1em $px:                rem($em-base/16) $px-relative:       em($em-base/16) $display-threshold: 800*$px  =small-screens     @media screen , (max-width: $display-threshold*0.6)         @content  =medium-screens     @media screen , (min-width: $display-threshold*0.6+0.001) , (max-width: $display-threshold)         @content  =large-screens     @media screen , (min-width: $display-threshold+0.001)         @content 

i guessing want calculate breakpoints based root em size. testing similar simple layout 1 pile of blog text in middle, , works okay requirements.

the idea design 16px root em size. hence $px /16. still allow design break relatively other element sizes, spaces, etc calculated relatively of modular scale.

as @cimmanon said, threshold should decided based on content though. if make threshold fixed amount of pixels, become disproportional.

i may wrong though, , appreciate comments on approach well!


Comments

Popular posts from this blog

php - Submit Form Data without Reloading page -

linux - Rails running on virtual machine in Windows -

php - $params->set Array between square bracket -